lepicol 2
Beruházást tervez az idősellátás szektorban? Ismeretlen a terület? Megalapozottan szeretne dönteni? Beruházás döntés-előkészítő tanulmány, üzleti terv.

További intézmények befektetőknek!

Megbízóink diszkrét megbízása alapján évek óta teljes kihasználtsággal működő, azonnali bevételt garantáló intézményeket is kínálunk az ország több pontján. Ezen, nem publikusan hirdetett intézményekkel kapcsolatban kérjük, hogy a lenti e-mail címen vegye fel velünk a kapcsolatot !

Email: berecz@carehomenet.com

Képernyőfotó 2019 05 27 8.33.03

Az egészségügy levetné magáról a krónikus ellátási feladatokat, és áttolná a szociális gondozás térfelére. Az osztozkodás nem ígérkezik testvériesnek.

„A kormány megbecsüli az időseket” – ám ez az érzés nem okvetlenül kölcsönös. Már csak azért sem, mert nem mindenki érzi saját bőrén a kormányzati tenniakarást. A legutóbbi népszámlálás adatai szerint csaknem 400 ezren töltötték be a 80. életévüket, de a 60 pluszosok csoportja is egyre terebélyesedik (2,3 millió). Az aktív és jobbára egészséges, vagy jól karbantartott krónikus betegséggel élő szeniorokat leszámítva egyre többen szorulnak életviteli segítségre vagy állandó ápolásra. A „társadalmi igazságosság” jegyében egy év alatt immár másodszor szigorodott idén januártól a házi segítségnyújtás feltételrendszere, egyre nehezebb bekerülni a rászorultak körébe. Az önkormányzatok bővíthetik szociális szolgáltatásaik kapacitásait – mondta Czibere Károly szociális ügyekért felelős államtitkár –, csakhogy az egyórás helyszíni segítségnyújtás önköltsége településenként 1800–2000 forint, amihez az állami költségvetés alig több mint 500 forintot tesz hozzá. Így a szolgáltatás bővítésének az önkormányzat és a hozzájárulást fizetni tudó rászorultak együttes képessége szab határt, és persze a nehéz és rosszul fizetett munkát vállaló szociális szakemberek hiánya.

Akit nem lehet már az otthonában tartani, az a bentlakásos intézmények közül választhat. A kínálat azonban nehezen áttekinthető: jóval több részletet lehet megtudni a szállásfoglaló internetes oldalakon egy-egy szálloda szobáiról, szolgáltatásairól, mint az idősotthonok körülményeiről. Üdítő kivétel a ma már alapítványi formában működő Idősek Oldala, ahol egységes küllemmel és tartalommal szinte valamennyi hazai bentlakásos, időseket ellátó intézményről van némi információ. „Közel 700 ilyen bentlakásos intézmény működik az országban, valamivel kevesebb, mint 60 százalékuk önkormányzati fenntartású, a fennmaradó rész közel fele-fele arányban oszlik meg a magánvállalkozások és az egyházak között” – összegzi Nádasi Jenő, az Idősek Oldala Alapítvány kuratóriumának tagja. Külön érdekesség, hogy az alapítvány a külföldön elérhető szolgáltatásokat is feltérképezi. Így virtuálisan körbejárható a brit, a német, a spanyol és még jó néhány nyugat- és kelet-európai ország kínálata.

Az állami támogatást élvező önkormányzati ellátóhelyek jellemzően olcsóbbak, és szerény komfortú elhelyezést kínálnak. Ezeken a helyeken átlagosnak számít a négyágyas szoba és a havi 100 ezer forint körüli térítési díj, amit a bentlakók jelentős része nem tud megfizetni. A nyugdíj 80 százaléka vehető igénybe erre a célra, ami jócskán elmaradhat az elvárt összegtől. A különbséget vagy az ápolt vagyonából – ha van ilyen –, vagy a család segítségével lehet előteremteni. Ha egyik sem működik, az önkormányzat pótolja ki a hiányzó összeget. A térítési díj és a tényleges, úgy havi 160 ezer forint körüli működési költség különbözetét a fejpénzként érkező állami támogatás egészíti ki.

A nem költségvetési, hanem vállalkozási formában működő intézmények nívótól függő belépési díjat is szednek. A Hajdúsági Szociális Szolgáltató Nonprofit Kft.-nek mind a négy telephelyén félmillió forint a beugró, amiért 2–4 ágyas szoba és szükség esetén 24 órás ápolás jár. A luxuskategóriájú otthonok már többnyire nyugdíjasházként jelölik magukat, mint például a magánkórházból idősapartmanná lett Telki Hold Otthon, ahol a privát lakrészeket 8–10 milliós befizetéssel adják örökbérletbe. A lakók havi 160–200 ezer forintot fizetnek az ellátásért. Itt a „lakbérhez” nem jár állami támogatás. Mivel két éve egyetlen újonnan létrehozott idősellátó intézményt sem fogad be az állam, hogy hozzájáruljon az időskorúak ellátásához, ezeknek a piacról kell megélniük.

Az intézményhálózat bővítése ennek ellenére a küszöbön áll. Az egészségügyért felelős államtitkár egyik átalakítási terve alapján a kórházak átadnák krónikus és ápolási részlegeiket a szociális szférának. Csakhogy a többféle súlyos betegségtől is szenvedő idős emberek esetében nehéz elválasztani egymástól a szociális és az egészségügyi rászorultságot. A kórház-finanszírozó szemszögéből az ápoltak inkább szociális ellátásra, a szociális otthonok felől nézve pedig a mostaninál intenzívebb és hatékonyabb egészségügyi ellátásra szorulnának. Míg a krónikus osztályokon állandó orvosi jelenlétre volna szükség, az ápolási részlegeken elegendő, ha akad más osztályokról áthívható szakorvos; az idősotthonokba pedig jobbára csak a hét bizonyos napjain jár ki a háziorvos. A kórházi ellátásért teljes egészében az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) fizet napidíjat, betegenként havi 170–200 ezer forintot. Ebből ez az ellátás nem jön ki, ám a Fidesz kezdeményezte egykori népszavazás óta lehetetlen a betegektől kórházi napidíjat szedni. Ha viszont ezek az egységek nem az egészségügyhöz tartoznának, gond nélkül lehetne némi többletet kasszírozni.

Ónodi-Szűcs Zoltán reményei szerint a fenntartóváltás nem járna pénzmozgással, vagyis a teljes krónikus és ápolási kassza évi 23 milliárd forintja az egészségügynél maradna. Csupán a feladat kerülne át a szociális államtitkárság fennhatósága alá – amihez Czibere szerezne költségvetési pénzt. Ami egyik oldalon tehermentesítené az egészségbiztosítási kasszát, egy másik költségvetési soron viszont kiadási többletet jelentene. A szociális otthonok lakóinak a törvény szerint jár ugyanis a gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök ártámogatása. A kórházaknak pedig ki kell azt gazdálkodniuk éves keretükből. Egyelőre senki sem számolta ki, hogy összességében ki jár rosszabbul: a betegek vagy a költségvetés. Gyaníthatóan az előbbiek.

Eladó Nyugdíjas falu projekt Debrecen

A projekt bemutatása

Magyarország lakossága, a fejlett nyugati államokhoz hasonlóan - folyamatosan öregszik, ezzel együtt egyre fontosabb szerep jut az idősgondozás különböző intézményeinek. Napjainkban a hazai idősotthonok közül a magas színvonalon működő luxus intézményekből hiány mutatkozik. Az ilyen jellegű intézményekkel könnyebben ide lehetne vonzani a nyugat-európai időseket, ahelyett hogy mi mennénk ki ellátni őket. Főleg, hogy Európában egyre gyakoribb jelenség az „időskori elvándorlás”, az emelt szintű intézményekkel Magyarország kiemelt célállomássá válhat.
A leendő intézmény saját tulajdonú területe, gyógyvízzel, geotermikus energiával rendelkező tizenhét hektáros, arborétumi környezetben, Debrecen-Bánk település szomszédságában található. A debreceni nemzetközi repülőtér (Debrecen Airport) 10 perc alatt érhető el a tervezett Nyugdíjas otthontól, ami kiváló lehetőséget teremt a fent említett nyugat-európai nyugdíjas réteg ide vonzásához. A WIZZ AIR 22. bázis repülőtereként jelenleg a hét minden napján van közvetlen repülőjárat Debrecenből London Luton, heti három járat Eindhoven, heti két járat Brüsszel- Párizs- Milano- Malmö- Tel Aviv- repülőterekre. Nemrég indult be a LUFTHANSA heti három járata Münchenbe, illetve további légitársaságokkal is vannak folyamatban tárgyalások.
A 4,5 milliárd forint összbekerülési költségű projekt 204 db 27/40/60m2-es akadálymentes, földszintes, kis konyhával felszerelt teraszos lakást tartalmazna saját 40m2-es kertrésszel, továbbá három nagy közösségi kiszolgáló egységet. Az egyik a projekthez tartozó- és már meglévő, de átalakítandó 2,5 hektáros tó partján létrehozandó főépület: étteremmel, kártyaszobával, könyvtárral, fedett- nyitott gyógyfürdővel saját minősített gyógyvízzel, gyógykezelőkkel, fitnesz részleggel. A másik egy külső vendégek számára is egész évben használható fedett- nyitott fürdőépület, a harmadik pedig egy funkcióját tekintve „kórház” jellegű épület intenzív ápolásra is alkalmas 10 felszerelt kétágyas szobával. Terveink szerint ezt a szolgáltatást évente szerződésben meghatározott napra külön térítés nélkül nyújtanánk minden közös költséget befizető lakó számára. Az épület földszintjén orvosi rendelővel (33 fős egészségügyi személyzettel), ill. különböző üzletekkel. A kb. 4,5 hektáros terület központi parkjában pedig - a jelenlegi tervek szerint – egy ökumenikus kápolna foglalna helyet. A tervezett projekt tartalmazna még nem szokványos szolgáltatásokat is: saját minibusz és golfkocsi park (a falu lakóinak szállításához), salakos teniszpálya, ingyenes WIFI, kültéri mini golfpálya, külön épületben lévő barkácsműhely, hobbi termesztő fóliasátor, csónakázási- horgászati lehetőség, saját 16m-es kilátó.

Berecz István tel:+36 30 613 0051

További intézmények befektetőknek!

Megbízóink diszkrét megbízása alapján évek óta teljes kihasználtsággal működő, azonnali bevételt garantáló intézményeket is kínálunk az ország több pontján. Ezen, nem publikusan hirdetett intézményekkel kapcsolatban kérjük, hogy a lenti e-mail címen vegye fel velünk a kapcsolatot !

Email: berecz@carehomenet.com

  • Specifikus üzleti és gazdasági információk biztosítása
  • Üzleti partnerkeresés és közvetítés
  • Cégre szabott befektetési tanácsadás
  • Üzleti kultúrához kapcsolódó tanácsadás
  • Ügyfélmenedzsment
  • Pályázatokkal kapcsolatos tanácsadás
  • Kapcsolatok állami- és közigazgatási szervek felé
  • Kapcsolatok szakmai szervezetek és szövetségek felé
  • tanácsadás a szociális ellátórendszer szektoraihoz
  • magán egészségügyi részlegek kialakításának alapjai az idősellátásban
  • az idősellátásban dolgozó szakember képzésben való részvétel
  • Cégalapítási tanácsadás
  • Jogi tanácsadás és képviselet biztosítási
  • Pénzügyi szolgáltató választás tanácsadása
  • Pénzügyi és számviteli tanácsadás és szolgáltatás biztosítása
  • Cégképviselet infrastruktúrájának kiválasztása és biztosítása
  • Cégalapítás esetén HR folyamat biztosítása, menedzsment és munkavállalói szinten
  • Projektek szakmai előkészítésében és lebonyolításában tanácsadás, igény esetén komplett bonyolítás
  • minőségügyi rendszerek kidolgozásának előkészítése
  • mindenkori hatályos jogszabályok ismeretének adaptálása a létesítendő intézményhez